Pozemek pro navržené studentské koleje se nachází ve „vnitrobloku“ řádkové zástavby z poloviny 20. století s velkým množstvím zeleně a příjemným měřítkem, přičemž část obytných domů je znehodnocena nevhodnými nástavbami z pozdějších let. V bezprostřední blízkosti se nachází dopravní infrastruktura v podobě zastávek autobusů, tramvají a zvláště vstupy do stanice metra Kobylisy. Napojení na pražskou MHD je tak více než bezproblémové. Na pozemku stojí budova výměníkové stanice tepelného vedení, jenž bude odstraněna a její technologie přesunuta do suterénu navrhovaného objektu. Pohled na výměníkovou stanici je kryt množstvím vzrostlých stromů, jenž některé budou muset ustoupit nové zástavbě. Přesto zůstane okolí domu plné zeleně s parkovým charakterem.
Výsledkem návrhu je trojice různě vysokých bloků (3,4 a 5NP), které vyvolávají dojem, jakoby vznikly rozříznutím a odtržením jedné hmoty na třetiny. Vyšší hmoty se staví k zástavbě užší částí, podélnou částí se k okolním domům orientuje jen nejnižší z navržených hmot. Z průhledů do vnitrobloku se tak navržený objekt kolejí tváří relativně lehce a vzdušně. Do prostoru mezi bloky je vložena platforma s pobytovou střechou. Ta funguje jako soukromý prostor kolejí, kde se studenti mohou věnovat rozličným aktivitám s výhledem do okolní zeleně. Takto mohou studenti trávit volný čas ve venkovním prostředí, aniž by okupovali okolní pozemky patřící většinou soukromým majitelům.
Pokoje jsou v základě dvojího typu, jedno a dvojlůžkové, uspořádané v rámci jednoho opakujícího se modulu. Pokoje třípodlažního bloku jsou přístupné přes prosklenou uzavřenou pavlač s výhledem na střešní terasu vložené jednopodlažní platformy. Tento princip prosklené chodby je imitován i u vyšších hmot, které jsou ve skutečnosti vnitřně spojeny a tvoří jeden monoblok se společnou chodbou. Prosklený pás spolu s rozměrnými světlíky probíhajícími všemi podlažími zprostředkovávají denní světlo i v nižších podlažích objektu a výrazně přispívají k pobytové pohodě na chodbách. Atraktivita vnitřního prostředí vstupní části je zvýšena vložením malého atria, které zprostředkovává všem obyvatelům kolejí přístup na střešní terasu. Technické a utilitární místnosti jako prádelna, sušárna, posilovna jsou zasazeny do podzemního podlaží., kde je také umístěn potřebný parking, přístupný rampou z ulice Pod Sídlištěm.
Architektonické ztvárnění obálky objektu studentských kolejí podporuje koncept odtržení tří hmot z jedné „mateřské“, kde vnější stěny jsou pokryty plechovými kazetami, zatímco vnitřní jsou naopak kontrastně dřevěné. Plechová fasáda, se částečně odkazuje na stávající výměníkovou stanici, jenž je také plechová a působí v lokalitě příjemně a zajímavě. Dřevo bylo vybráno jako zjemňující a polidšťující materiál k industriálnímu vzezření plechových kazet. Okenní otvory jsou rovnoměrně rozmístěny dle zvoleného modulu obytných buněk. Proporčně vychází z okolních obytných domů a jsou doplněny malými balkónky. Ty rozehrávají jinak striktní fasádu a to svým barevným provedením i různou pozicí.